Organisasjon

Sentralstyret er Den norske jordmorforenings øverste organ mellom hvert Landsmøte og plikter å følge opp Oppdragsdokumentet vedtatt av Landsmøtet.

Oversikt over regionledere i Den norske jordmorforening.

Landsmøtet er Den norske jordmorforenings høyeste organ og treffer vedtak om overordnede prinsipper.

En region består av alle jordmødre, turnusjordmødre og jordmorstudenter som bor, studerer eller arbeider innen en region og er medlem av Den norske jordmorforening.

Faglig-etisk utvalg i Den norske jordmorforening skal blant annet fungere som et rådgivende organ og høringsinstans i faglige og etiske problemstillinger.

I henhold til vedtektene skal Landsmøte velge to desisorer for 3 år. Desisor skal blant annet påse at sentralstyrets økonomiske disposisjoner er i tråd med det vedtatte oppdragsdokumentet for landsmøteperioden.

8.00 8. desember - 16.00 9. desember 2021
10.00 8. desember - 14.00 9. desember 2021
8.00-16.00 7. februar 2022
8.00 10. februar - 16.00 11. februar 2022
8.00 4. april - 16.00 5. april 2022

Seksjonsleder - Avdeling for gynekologi og fødselshjelp, Fødeseksjon, Drammen sykehus

Vestre Viken er et av landets største helseforetak med ca. 9 400 medarbeidere og har ansvar for spesialisthelsetjenester til omlag 500 000 innbyggere i 22 kommuner.

Våre somatiske sykehus er i Bærum, Drammen, Kongsberg og på Ringerike (inkludert Hallingdal sjukestugu i Ål).Innen feltet psykisk helse og rus har vi ansvar for Blakstad sykehus i Asker, fem distriktspsykiatriske sentre og barne- og ungdomspsykiatri. Vi har egne klinikker for medisinsk diagnostikk, prehospitale tjenester og intern service samt en sentral stab. Sentraladministrasjonen ligger i Drammen.

I tillegg til utredning, behandling og oppfølging av pasienter, driver vi medisinsk forskning, utdanning av helsepersonell og opplæring av pasienter og pårørende.

Se mer på www.vestreviken.no. Søknadsfrist 16.12. Søk her