Organisasjon

Sentralstyret er Den norske jordmorforenings øverste organ mellom hvert Landsmøte og plikter å følge opp Oppdragsdokumentet vedtatt av Landsmøtet.

Oversikt over regionledere i Den norske jordmorforening.

Landsmøtet er Den norske jordmorforenings høyeste organ og treffer vedtak om overordnede prinsipper.

En region består av alle jordmødre, turnusjordmødre og jordmorstudenter som bor, studerer eller arbeider innen en region og er medlem av Den norske jordmorforening.

Faglig-etisk utvalg i Den norske jordmorforening skal blant annet fungere som et rådgivende organ og høringsinstans i faglige og etiske problemstillinger.

I henhold til vedtektene skal Landsmøte velge to desisorer for 3 år. Desisor skal blant annet påse at sentralstyrets økonomiske disposisjoner er i tråd med det vedtatte oppdragsdokumentet for landsmøteperioden.

Jordmor – 60% fast stilling.

Frå 01.03.21 er det ledig ei 60 % fast stilling som jordmor ved helsestasjonen i Gol. Helsestasjonen har 2 jordmødrer og 4 helsesjukepleiarar og held til i gode, trivelege lokale i same bygg som legekontoret. Tenesta er organisert under helseavdelinga, med fagleiar for jordmortenesta som fagansvarleg og avdelingsleiar helse som næraste overordna. Se fullstendig utlysning her.