Forskning og utdanning

Utdanning, forskning og ledelse.

Jordmødre skal lede utviklingen av eget fag.

•  Dnj skal arbeide for en jordmorutdanning som gir autorisasjon som jordmor og en mastergrad i jordmorfag. Dnj skal arbeide for at utdanningen skal være helhetlig.
  •  Dnj skal arbeide for innføring av plan for obligatorisk etterutdannings- og kompetanseheving av jordmødre.
  •  Dnj skal arbeide for at jordmødre som veileder jordmorstudenter skal få nødvendig kompetanse.
  •  Jordmødre skal lede eget fag. Dnj skal være aktive i arbeidet for jordmorfaglige lederstillinger både i primær- og spesialisthelsetjenesten.

Ønskjer du å arbeide ved føde- og barselseksjonen i Ålesund?
Vi har ledig 100% stillingar for jordmor med oppstart snarast, etter avtale med seksjonsleiar.
Tilsetting medfører tredelt turnus, med høve til individuell tilpassing for arbeidstakarar som har lang reisevei.
Vi er ei spennande avdeling med eit stabilt og høgt kvalifisert fagmiljø. Vi har jordmor-poliklinikk med svangerskapskontrollar og ultralyd.
Mange av jordmødrene våre har spesialkompetanse innan ulike område. Vi har to fødestover med badekar, og tilbyr fødsel i vatn. Fullstendig utlysning finner du  her

Ved Fakultet for medisin og helsevitenskap (NTNU) er det ledig stilling som førstelektor/universitetslektor i helsevitenskap (jordmorfag).  I denne stillingen skal du sammen med instituttets øvrige vitenskapelige ansatte ha ansvar for undervisning og forskning innen fagområdet jordmorfag. Vi tilbyr blant annet spennende og utviklende oppgaver i et sterkt og internasjonalt fagmiljø. Utlysningen finner du her:

Ved Fakultet for medisin og helsevitenskap (NTNU) er det ledig stilling som førsteamanuensis/universitetslektor i helsevitenskap (jordmorfag). Stillingsinnehavers hovedansvarsområde vil være masterutdanning i jordmorfag. I denne stillingen skal du sammen med instituttets øvrige vitenskapelige ansatte ha ansvar for undervisning og forskning innen fagområdet jordmorfag. Utlysningen finner du her: