Forskning og utdanning

Utdanning, forskning og ledelse.

Jordmødre skal lede utviklingen av eget fag.

•  Dnj skal arbeide for en jordmorutdanning som gir autorisasjon som jordmor og en mastergrad i jordmorfag. Dnj skal arbeide for at utdanningen skal være helhetlig.
  •  Dnj skal arbeide for innføring av plan for obligatorisk etterutdannings- og kompetanseheving av jordmødre.
  •  Dnj skal arbeide for at jordmødre som veileder jordmorstudenter skal få nødvendig kompetanse.
  •  Jordmødre skal lede eget fag. Dnj skal være aktive i arbeidet for jordmorfaglige lederstillinger både i primær- og spesialisthelsetjenesten.
8.00 8. desember - 16.00 9. desember 2021
10.00 8. desember - 14.00 9. desember 2021
8.00-16.00 7. februar 2022
8.00 10. februar - 16.00 11. februar 2022
8.00 4. april - 16.00 5. april 2022

Seksjonsleder - Avdeling for gynekologi og fødselshjelp, Fødeseksjon, Drammen sykehus

Vestre Viken er et av landets største helseforetak med ca. 9 400 medarbeidere og har ansvar for spesialisthelsetjenester til omlag 500 000 innbyggere i 22 kommuner.

Våre somatiske sykehus er i Bærum, Drammen, Kongsberg og på Ringerike (inkludert Hallingdal sjukestugu i Ål).Innen feltet psykisk helse og rus har vi ansvar for Blakstad sykehus i Asker, fem distriktspsykiatriske sentre og barne- og ungdomspsykiatri. Vi har egne klinikker for medisinsk diagnostikk, prehospitale tjenester og intern service samt en sentral stab. Sentraladministrasjonen ligger i Drammen.

I tillegg til utredning, behandling og oppfølging av pasienter, driver vi medisinsk forskning, utdanning av helsepersonell og opplæring av pasienter og pårørende.

Se mer på www.vestreviken.no. Søknadsfrist 16.12. Søk her