Resolusjoner

Resolusjoner vedtatt på Landsmøtet 2018.

Den norske jordmorforening samlet sine delegater til Landsmøte i Fredrikstad 20.-21. september 2018. Det var stort engasjement i diskusjonene. og jordmødrene samlet seg bak resolusjonene som ble enstemmig vedtatt.

Resolusjonene som ble vedtatt er:

• Dnj krever fortsatt at en arbeider for en differensiert og desentralisert svangerskaps, – fødsels- og barselomsorg, og vil jobbe for kvinnens rett til å velge hvor hun vil gå til svangerskapskontroll og hvor hun vil føde, samt at hjemmefødsler blir et reelt alternativ for de kvinner som ønsker det.
  • Dnj skal jobbe for at én-til-én-omsorg fra jordmor under aktiv fase av fødselen skal bli et krav i fødselsomsorgen, uten at dette skal gå på bekostning av barselomsorgen.
  • Jordmors utdannelse, kompetanse og ansvar skal verdsettes. Dnj krever at grunnlønnen for jordmor i helseforetakene skal heves til minimum 600 000 kroner ved 10 års ansenitet innen 2020.
8.30-15.00 27. november 2019

Grønt auditorium, Ullevål sykehus

9.00 29. november - 15.00 30. november 2019

Malmø

9.00 2. desember - 16.00 4. desember 2019

Sanner hotell, Hadeland

8.00 14. mai - 16.30 16. mai 2020

Bergen

Avdelingsjordmor KK Bergen
Søknadsfrist 05.12.19

Jordmor eller helsesykepleier til NFP engasjement i Rogaland
NFP prøves nå ut i Stavanger, Sandnes og Time kommuner og i den forbindelse søkes en engasjert helsesykepleier/jordmor som skal følge opp egne familier i prosjektperioden.
Prosjektengasjement i 100 % stilling frem til juni 2021 med mulighet for forlengelse.
Søknadsfrist 20.11.2019.