Resolusjoner

Resolusjoner vedtatt på Landsmøtet 2018.

Den norske jordmorforening samlet sine delegater til Landsmøte i Fredrikstad 20.-21. september 2018. Det var stort engasjement i diskusjonene. og jordmødrene samlet seg bak resolusjonene som ble enstemmig vedtatt.

Resolusjonene som ble vedtatt er:

• Dnj krever fortsatt at en arbeider for en differensiert og desentralisert svangerskaps, – fødsels- og barselomsorg, og vil jobbe for kvinnens rett til å velge hvor hun vil gå til svangerskapskontroll og hvor hun vil føde, samt at hjemmefødsler blir et reelt alternativ for de kvinner som ønsker det.
  • Dnj skal jobbe for at én-til-én-omsorg fra jordmor under aktiv fase av fødselen skal bli et krav i fødselsomsorgen, uten at dette skal gå på bekostning av barselomsorgen.
  • Jordmors utdannelse, kompetanse og ansvar skal verdsettes. Dnj krever at grunnlønnen for jordmor i helseforetakene skal heves til minimum 600 000 kroner ved 10 års ansenitet innen 2020.

Ønskjer du å arbeide ved føde- og barselseksjonen i Ålesund?
Vi har ledig 100% stillingar for jordmor med oppstart snarast, etter avtale med seksjonsleiar.
Tilsetting medfører tredelt turnus, med høve til individuell tilpassing for arbeidstakarar som har lang reisevei.
Vi er ei spennande avdeling med eit stabilt og høgt kvalifisert fagmiljø. Vi har jordmor-poliklinikk med svangerskapskontrollar og ultralyd.
Mange av jordmødrene våre har spesialkompetanse innan ulike område. Vi har to fødestover med badekar, og tilbyr fødsel i vatn. Fullstendig utlysning finner du  her

Ved Fakultet for medisin og helsevitenskap (NTNU) er det ledig stilling som førstelektor/universitetslektor i helsevitenskap (jordmorfag).  I denne stillingen skal du sammen med instituttets øvrige vitenskapelige ansatte ha ansvar for undervisning og forskning innen fagområdet jordmorfag. Vi tilbyr blant annet spennende og utviklende oppgaver i et sterkt og internasjonalt fagmiljø. Utlysningen finner du her:

Ved Fakultet for medisin og helsevitenskap (NTNU) er det ledig stilling som førsteamanuensis/universitetslektor i helsevitenskap (jordmorfag). Stillingsinnehavers hovedansvarsområde vil være masterutdanning i jordmorfag. I denne stillingen skal du sammen med instituttets øvrige vitenskapelige ansatte ha ansvar for undervisning og forskning innen fagområdet jordmorfag. Utlysningen finner du her: