Tariffområder

Den norske jordmorforening har medlemmer i de ulike tariffområdene Spekter Helse, KS og Oslo kommune. Våre medlemmer er omfattet av det tariffområdet som er gjeldende for den virksomheten de jobber i.

Det kommunale tariffområdet omfatter Dnjs medlemmer som jobber i kommuner og fylkeskommuner, kommunale og fylkeskommunale foretak med eget medlemskap i KS, og energiverk organisert som kommunale og fylkeskommunale foretak etter kommuneloven.

Oslo Kommune er et eget tariffområde og våre medlemmers interesser representeres av Akademikerne kommune som Den norske jordmorforening har inngått en samarbeidsavtale med.

Spekter Helse omfatter de av Dnjs medlemmer som arbeider i helseforetakene (sykehusene). Den norske jordmorforening er med i forhandlingssammenslutningen SAN og dette gir oss forhandlingsrett ovenfor helseforetakene og Spekter.

Ønskjer du å arbeide ved føde- og barselseksjonen i Ålesund?
Vi har ledig 100% stillingar for jordmor med oppstart snarast, etter avtale med seksjonsleiar.
Tilsetting medfører tredelt turnus, med høve til individuell tilpassing for arbeidstakarar som har lang reisevei.
Vi er ei spennande avdeling med eit stabilt og høgt kvalifisert fagmiljø. Vi har jordmor-poliklinikk med svangerskapskontrollar og ultralyd.
Mange av jordmødrene våre har spesialkompetanse innan ulike område. Vi har to fødestover med badekar, og tilbyr fødsel i vatn. Fullstendig utlysning finner du  her

Ved Fakultet for medisin og helsevitenskap (NTNU) er det ledig stilling som førstelektor/universitetslektor i helsevitenskap (jordmorfag).  I denne stillingen skal du sammen med instituttets øvrige vitenskapelige ansatte ha ansvar for undervisning og forskning innen fagområdet jordmorfag. Vi tilbyr blant annet spennende og utviklende oppgaver i et sterkt og internasjonalt fagmiljø. Utlysningen finner du her:

Ved Fakultet for medisin og helsevitenskap (NTNU) er det ledig stilling som førsteamanuensis/universitetslektor i helsevitenskap (jordmorfag). Stillingsinnehavers hovedansvarsområde vil være masterutdanning i jordmorfag. I denne stillingen skal du sammen med instituttets øvrige vitenskapelige ansatte ha ansvar for undervisning og forskning innen fagområdet jordmorfag. Utlysningen finner du her: