Tariffområder

Den norske jordmorforening har medlemmer i de ulike tariffområdene Spekter Helse, KS og Oslo kommune. Våre medlemmer er omfattet av det tariffområdet som er gjeldende for den virksomheten de jobber i.

Det kommunale tariffområdet omfatter Dnjs medlemmer som jobber i kommuner og fylkeskommuner, kommunale og fylkeskommunale foretak med eget medlemskap i KS, og energiverk organisert som kommunale og fylkeskommunale foretak etter kommuneloven.

Oslo Kommune er et eget tariffområde og våre medlemmers interesser representeres av Akademikerne kommune som Den norske jordmorforening har inngått en samarbeidsavtale med.

Spekter Helse omfatter de av Dnjs medlemmer som arbeider i helseforetakene (sykehusene). Den norske jordmorforening er med i forhandlingssammenslutningen SAN og dette gir oss forhandlingsrett ovenfor helseforetakene og Spekter.

Dnjs medlemmer ved Amathea er omfattet av hovedavtalen og landsoverenskomsten for helse og sosiale tjenester i tariffområdet Virke - HUK (Helse, undervisning og kultur).

8.00 8. desember - 16.00 9. desember 2021
10.00 8. desember - 14.00 9. desember 2021
8.00-16.00 7. februar 2022
8.00 10. februar - 16.00 11. februar 2022
8.00 4. april - 16.00 5. april 2022

Seksjonsleder - Avdeling for gynekologi og fødselshjelp, Fødeseksjon, Drammen sykehus

Vestre Viken er et av landets største helseforetak med ca. 9 400 medarbeidere og har ansvar for spesialisthelsetjenester til omlag 500 000 innbyggere i 22 kommuner.

Våre somatiske sykehus er i Bærum, Drammen, Kongsberg og på Ringerike (inkludert Hallingdal sjukestugu i Ål).Innen feltet psykisk helse og rus har vi ansvar for Blakstad sykehus i Asker, fem distriktspsykiatriske sentre og barne- og ungdomspsykiatri. Vi har egne klinikker for medisinsk diagnostikk, prehospitale tjenester og intern service samt en sentral stab. Sentraladministrasjonen ligger i Drammen.

I tillegg til utredning, behandling og oppfølging av pasienter, driver vi medisinsk forskning, utdanning av helsepersonell og opplæring av pasienter og pårørende.

Se mer på www.vestreviken.no. Søknadsfrist 16.12. Søk her