Tariffområder

Den norske jordmorforening har medlemmer i de ulike tariffområdene Spekter Helse, KS og Oslo kommune. Våre medlemmer er omfattet av det tariffområdet som er gjeldende for den virksomheten de jobber i.

Det kommunale tariffområdet omfatter Dnjs medlemmer som jobber i kommuner og fylkeskommuner, kommunale og fylkeskommunale foretak med eget medlemskap i KS, og energiverk organisert som kommunale og fylkeskommunale foretak etter kommuneloven.

Oslo Kommune er et eget tariffområde og våre medlemmers interesser representeres av Akademikerne kommune som Den norske jordmorforening har inngått en samarbeidsavtale med.

Spekter Helse omfatter de av Dnjs medlemmer som arbeider i helseforetakene (sykehusene). Den norske jordmorforening er med i forhandlingssammenslutningen SAN og dette gir oss forhandlingsrett ovenfor helseforetakene og Spekter.

Dnjs medlemmer ved Amathea er omfattet av hovedavtalen og landsoverenskomsten for helse og sosiale tjenester i tariffområdet Virke - HUK (Helse, undervisning og kultur).

11.00 13. mars - 15.00 14. mars 2024