Desisorer

I henhold til vedtektene skal Landsmøte velge to desisorer for 3 år. Desisor skal blant annet påse at sentralstyrets økonomiske disposisjoner er i tråd med det vedtatte oppdragsdokumentet for landsmøteperioden.

Retningslinjer for Den norske jordmorforenings desisorer:

1. I henhold til vedtektene skal Landsmøtet velge to desisorer for tre år.
  2. Alle Dnjs medlemmer er valgbare som desisorer med følgende unntak:
    • medlemmer av avtroppende eller påtroppende sentralstyre
    • ansatte i sekretariatet
  3. Desisorene skal påse at sentralstyrets økonomiske disposisjoner er i tråd med det vedtatte oppdragsdokument for landsmøteperioden.
  4. Desisorene har tilgang til Den norske jordmorforenings regnskapsdokumenter og skal på forespørsel forelegges alle nødvendige opplysninger for å kunne utføre sitt verv.
  5. Desisorene skal få tilsendt sakspapirer og referat i forbindelse med sentralstyremøte.
  6. Desisorene har talerett i sentralstyret og på Landsmøtet.
  7. Desisorene plikter å fremlegge en beretning for Landsmøtet hvert tredje år. Det skal årlig fremlegges et regnskap og en desisjonsrapport for Landsstyret for en foreløpig godkjenning for videre arbeid i landsmøteperioden.

Desisorene for landsmøteperioden 2015 til 2018 er:

Wenche Rotvold

Desisor

(Remove SPAMFILTER from the address)

Nora Pran

Desisor

(Remove SPAMFILTER from the address)

Jordmor – 60% fast stilling.

Frå 01.03.21 er det ledig ei 60 % fast stilling som jordmor ved helsestasjonen i Gol. Helsestasjonen har 2 jordmødrer og 4 helsesjukepleiarar og held til i gode, trivelege lokale i same bygg som legekontoret. Tenesta er organisert under helseavdelinga, med fagleiar for jordmortenesta som fagansvarleg og avdelingsleiar helse som næraste overordna. Se fullstendig utlysning her.