Vil du hjelpe Folkehelseinstituttet med å rekruttere gravide til en undersøkelse om kikhoste blant små barn og maternell vaksinasjon mot kikhoste?

Folkehelseinstituttet skal gjennomføre en undersøkelse våren/sommeren 2019 blant gravide kvinner i svangerskapsuke 28-40, og trenger bistand fra jordmødre som gjennomfører svangerskapskontroller til å rekruttere kvinner i målgruppen.

Undersøkelsen går ut på å besvare et anonymt spørreskjema om kikhoste og vaksinasjon de får tilsendt elektronisk. Vi ønsker samarbeid med deg som ukentlig har gravide kvinner til svangerskapskontroll, og som kan tenke deg å gi en kort informasjon om undersøkelsen og samle inn signatur og mobilnummer til gravide som ønsker å delta. Undersøkelsen vil gjennomføres på et elektronisk spørreskjema som deltakerne får tilsendt på SMS.

Kunne du tenke deg å bistå med denne rekrutteringen? Les mer: https://www.fhi.no/sv/vaksine/barnevaksinasjonsprogrammet/vil-du-hjelpe-til-a-rekruttere-gravide-til-en-undersokelse/

9.00 3. februar - 16.00 4. februar 2020

Scandic Lillestrøm

9.00 13. februar - 15.15 14. februar 2020