Den norske jordmorforening avlyser alle samlinger og fagmøter

Fra 10. mars og inntil videre avlyser vi alle tillitsvalgtssamlinger, fagmøter og større medlemsmøter for å bidra til å begrense smittespredning av koronaviruset.

Folkehelseinstituttet anbefaler å avlyse eller utsette alle arrangementer med mer enn 500 deltakere. For kurs, seminarer og andre arrangementer som involverer helsesektoren bør det utvises særlig forsiktighet. Flere av helseforetakene anbefaler at alle møter/ kurs som involverer helsepersonell blir avlyst. Jordmødre er nøkkelpersonell og det er viktig at vi holder oss friske og at vi er med på å bidra til å unngå smittespredning, derfor velger vi nå å avlyse alle arrangement i regi av Den norske jordmorforening den neste måneden i første omgang, sier leder Kari Aarø.

Jordmor – 60% fast stilling.

Frå 01.03.21 er det ledig ei 60 % fast stilling som jordmor ved helsestasjonen i Gol. Helsestasjonen har 2 jordmødrer og 4 helsesjukepleiarar og held til i gode, trivelege lokale i same bygg som legekontoret. Tenesta er organisert under helseavdelinga, med fagleiar for jordmortenesta som fagansvarleg og avdelingsleiar helse som næraste overordna. Se fullstendig utlysning her.