Avtaler med KS og Oslo kommune i Korona-situasjonen

Dnj har gjennom Akademikerne inngått avtaler om unntak fra arbeidsmiljølovens bestemmelser om arbeidstid og overtid i forbindelse med Korona-pandemien.

På grunn av situasjonen med korona har partene i kommunesektoren blitt enige om å midlertidig utvide rammene for når og hvor mye det er lov å jobbe. Avtalene er tydelige på at de ansatte skal ivaretas, slik at det ikke oppstår uforsvarlige helsebelastninger i en tid der man trenger alle ansatte for å opprettholde maksimal kapasitet over tid i samfunnskritiske tjenester. Det skal være gode og åpne prosesser der ledere involverer tillitsvalgte.

Avtale mellom KS og Akademikerne kommune om unntak fra aml. bestemmelser i kap 10 kan leses her:

Avtaler mellom Oslo kommune og Akademikerne kommune kan leses her  Avtale overtid Akademikerne_oslo

Jordmor – 60% fast stilling.

Frå 01.03.21 er det ledig ei 60 % fast stilling som jordmor ved helsestasjonen i Gol. Helsestasjonen har 2 jordmødrer og 4 helsesjukepleiarar og held til i gode, trivelege lokale i same bygg som legekontoret. Tenesta er organisert under helseavdelinga, med fagleiar for jordmortenesta som fagansvarleg og avdelingsleiar helse som næraste overordna. Se fullstendig utlysning her.