GynZone webinar: Hypnose – en overset fødselshjælper m. læge Anna Knakkergaard

10.00-11.00 27. januar 2021

Studier viser, at hypnose, som en del af fødselsforberedelsen, kan bidrage til en bedre fødselsoplevelse med færre smerter, færre indgreb og muligvis en bedre Apgar-score for barnet.
Desværre bruges hypnose stort set ikke i sundhedsvæsnet i dag, på trods af, at der er tale om en effektiv behandlingsmetode, som er uden kendte bivirkninger.
Hypnose inddrager både fysiske, mentale samt eksistentielle aspekter, hvilket gør det til en oplagt metode i forbindelse med graviditetsforløbet.
Anna Knakkergaard er læge og diplomuddannet klinisk hypnoterapeut. Hun har blandt andet udviklet hypnoseappen, HypnoBaby, der henvender sig til kvinder og par før, under og efter graviditet.

Påmelding via link: her

Ønskjer du å arbeide ved føde- og barselseksjonen i Ålesund?
Vi har ledig 100% stillingar for jordmor med oppstart snarast, etter avtale med seksjonsleiar.
Tilsetting medfører tredelt turnus, med høve til individuell tilpassing for arbeidstakarar som har lang reisevei.
Vi er ei spennande avdeling med eit stabilt og høgt kvalifisert fagmiljø. Vi har jordmor-poliklinikk med svangerskapskontrollar og ultralyd.
Mange av jordmødrene våre har spesialkompetanse innan ulike område. Vi har to fødestover med badekar, og tilbyr fødsel i vatn. Fullstendig utlysning finner du  her

Ved Fakultet for medisin og helsevitenskap (NTNU) er det ledig stilling som førstelektor/universitetslektor i helsevitenskap (jordmorfag).  I denne stillingen skal du sammen med instituttets øvrige vitenskapelige ansatte ha ansvar for undervisning og forskning innen fagområdet jordmorfag. Vi tilbyr blant annet spennende og utviklende oppgaver i et sterkt og internasjonalt fagmiljø. Utlysningen finner du her:

Ved Fakultet for medisin og helsevitenskap (NTNU) er det ledig stilling som førsteamanuensis/universitetslektor i helsevitenskap (jordmorfag). Stillingsinnehavers hovedansvarsområde vil være masterutdanning i jordmorfag. I denne stillingen skal du sammen med instituttets øvrige vitenskapelige ansatte ha ansvar for undervisning og forskning innen fagområdet jordmorfag. Utlysningen finner du her: