Gravid- angst og nytelse, webinar – 3. – 4. februar 2021

0.00 3. februar - 0.00 4. februar 2021

Et to dagers webinar-kurs med innføring i det psykologiske svangerskapet, å møte egen og andres sårbarhet.

I svangerskapet er kvinnen mer sårbar enn i andre faser av livet, og grunnleggende kunnskap om det psykologiske svangerskapet gjøre det lettere å møte både de kvinnene som strever og de som har det ok. Vi vet at tidlig god støtte er viktig for å forebygge senere vansker. Disse to dagene vil gi en grunnleggende forståelse av normalutvikling gjennom svangerskapet, mer spesifikke utfordringer noen kvinner har, og hvordan møte dette. Videre vil man også fokusere på egen sårbarhet i møte med sårbare andre, og se hvordan kunnskap om dette, både kan hjelpe oss som hjelpere, men også være et viktig bidrag i det faktiske møtet med svangerskap, fødsel og barseltid.

Lenke: www.r-bup.no/no/vi-tilbyr/kurs-og-utdanning#!educourse=474650

Ønskjer du å arbeide ved føde- og barselseksjonen i Ålesund?
Vi har ledig 100% stillingar for jordmor med oppstart snarast, etter avtale med seksjonsleiar.
Tilsetting medfører tredelt turnus, med høve til individuell tilpassing for arbeidstakarar som har lang reisevei.
Vi er ei spennande avdeling med eit stabilt og høgt kvalifisert fagmiljø. Vi har jordmor-poliklinikk med svangerskapskontrollar og ultralyd.
Mange av jordmødrene våre har spesialkompetanse innan ulike område. Vi har to fødestover med badekar, og tilbyr fødsel i vatn. Fullstendig utlysning finner du  her

Ved Fakultet for medisin og helsevitenskap (NTNU) er det ledig stilling som førstelektor/universitetslektor i helsevitenskap (jordmorfag).  I denne stillingen skal du sammen med instituttets øvrige vitenskapelige ansatte ha ansvar for undervisning og forskning innen fagområdet jordmorfag. Vi tilbyr blant annet spennende og utviklende oppgaver i et sterkt og internasjonalt fagmiljø. Utlysningen finner du her:

Ved Fakultet for medisin og helsevitenskap (NTNU) er det ledig stilling som førsteamanuensis/universitetslektor i helsevitenskap (jordmorfag). Stillingsinnehavers hovedansvarsområde vil være masterutdanning i jordmorfag. I denne stillingen skal du sammen med instituttets øvrige vitenskapelige ansatte ha ansvar for undervisning og forskning innen fagområdet jordmorfag. Utlysningen finner du her: