Aktuelle fagartikler

Her samler vi og presenterer aktuelle fagartikler og publiserte oppgaver. Vi oppfordrer alle studenter til å sende oss sammendrag av masteroppgaver og doktograder slik at vi kan legge det ut på disse sidene

Hvis du ønsker å laste ned presentasjoner og foredrag fra våre kurs og konferanser, må du logge deg på Min Side.

Outcomes of care at ‘Føderiket Midwifery Unit’ 2007–2011, a freestanding midwifery-led unit in Oslo, Norway: A prospective cohort study

Resutater fra Føderiket. Publisert 2015

Her vil vil legge ut publiserte artikler av jordmødre.

Her vil vi legge ut sammendrag av innsendte masteroppgaver.

8.00 8. desember - 16.00 9. desember 2021
10.00 8. desember - 14.00 9. desember 2021
8.00-16.00 7. februar 2022
8.00 10. februar - 16.00 11. februar 2022
8.00 4. april - 16.00 5. april 2022

Seksjonsleder - Avdeling for gynekologi og fødselshjelp, Fødeseksjon, Drammen sykehus

Vestre Viken er et av landets største helseforetak med ca. 9 400 medarbeidere og har ansvar for spesialisthelsetjenester til omlag 500 000 innbyggere i 22 kommuner.

Våre somatiske sykehus er i Bærum, Drammen, Kongsberg og på Ringerike (inkludert Hallingdal sjukestugu i Ål).Innen feltet psykisk helse og rus har vi ansvar for Blakstad sykehus i Asker, fem distriktspsykiatriske sentre og barne- og ungdomspsykiatri. Vi har egne klinikker for medisinsk diagnostikk, prehospitale tjenester og intern service samt en sentral stab. Sentraladministrasjonen ligger i Drammen.

I tillegg til utredning, behandling og oppfølging av pasienter, driver vi medisinsk forskning, utdanning av helsepersonell og opplæring av pasienter og pårørende.

Se mer på www.vestreviken.no. Søknadsfrist 16.12. Søk her