Aktuelle fagartikler

Her samler vi og presenterer aktuelle fagartikler og publiserte oppgaver. Vi oppfordrer alle studenter til å sende oss sammendrag av masteroppgaver og doktograder slik at vi kan legge det ut på disse sidene

Hvis du ønsker å laste ned presentasjoner og foredrag fra våre kurs og konferanser, må du logge deg på Min Side.

Outcomes of care at ‘Føderiket Midwifery Unit’ 2007–2011, a freestanding midwifery-led unit in Oslo, Norway: A prospective cohort study

Resutater fra Føderiket. Publisert 2015

Her vil vil legge ut publiserte artikler av jordmødre.

Her vil vi legge ut sammendrag av innsendte masteroppgaver.

Ønskjer du å arbeide ved føde- og barselseksjonen i Ålesund?
Vi har ledig 100% stillingar for jordmor med oppstart snarast, etter avtale med seksjonsleiar.
Tilsetting medfører tredelt turnus, med høve til individuell tilpassing for arbeidstakarar som har lang reisevei.
Vi er ei spennande avdeling med eit stabilt og høgt kvalifisert fagmiljø. Vi har jordmor-poliklinikk med svangerskapskontrollar og ultralyd.
Mange av jordmødrene våre har spesialkompetanse innan ulike område. Vi har to fødestover med badekar, og tilbyr fødsel i vatn. Fullstendig utlysning finner du  her

Ved Fakultet for medisin og helsevitenskap (NTNU) er det ledig stilling som førstelektor/universitetslektor i helsevitenskap (jordmorfag).  I denne stillingen skal du sammen med instituttets øvrige vitenskapelige ansatte ha ansvar for undervisning og forskning innen fagområdet jordmorfag. Vi tilbyr blant annet spennende og utviklende oppgaver i et sterkt og internasjonalt fagmiljø. Utlysningen finner du her:

Ved Fakultet for medisin og helsevitenskap (NTNU) er det ledig stilling som førsteamanuensis/universitetslektor i helsevitenskap (jordmorfag). Stillingsinnehavers hovedansvarsområde vil være masterutdanning i jordmorfag. I denne stillingen skal du sammen med instituttets øvrige vitenskapelige ansatte ha ansvar for undervisning og forskning innen fagområdet jordmorfag. Utlysningen finner du her: