Konferanse: vold mot gravide

8.00-16.00 28. august 2017

KS Agenda, Haakon VII`s gt 9, 0161 Oslo

Internasjonal konferanse 28.august i Oslo om vold mot gravide.
Pris 1500,-

28. august i år arrangeres en internasjonal konferanse om vold mot gravide i Oslo. Bakgrunnen er retningslinjer fra Helsedirektoratet i 2014, som pålegger helsepersonell å spørre alle gravide om voldsutsatthet. Etter tre år ser man at retningslinjene ikke er tilstrekkelig implementert og at det er behov for mer kunnskap om vold mot kvinner i svangerskapet. Formålet med konferansen er å tette kunnskapshull og fremme samarbeid, spesielt mellom helsepersonell og andre instanser som jobber med tematikken. Blant foredragsholderne vil det være talspersoner fra WHO og FN.
Programmet ser du HER.
Påmelding HER.

Programkomiteen består av Norske Kvinners Sanitetsforening og Krisesentersekretariatet, postdoktor Lena Henriksen og professorene Berit Schei og Mirjam Lukasse. Konferansen arrangeres i samarbeid med professor Angela Taft fra La Trobe universitetet i Melbourne, som også vil være en av foredragsholderne.

Til konferansen inviteres jordmødre, leger, sykepleiere, ansatte på krisesentre, politiet, forskere og andre interesserte. I den forbindelse har N.K.S. 10 reisestipend (a 5000 kr) til jordmødre i svangerskapskontrollen.

Søknader – med en kort beskrivelse av hvor man jobber og motivasjonen for å delta – kan sendes til: ida.hansen@sanitetskvinnene.no

Frist: 30. mai.

9.00-17.00 24. august 2017

Dnj, Grensen 9, Oslo