Tillitsvalgte

Den norske jordmorforening (Dnj) har et godt utbygd tillitsvalgtsapparat.

Det er viktig for organisasjonen å ha valgte representanter som kan ivareta rettighetene til Den norske jordmorforenings medlemmer på den enkelte arbeidsplass.

Dnj arrangerer kurs 2 ganger i året for tillitsvalgte på helseforetak og en gang per å for kommunejordmorkontaktene.

Prinsippet om at de tilsatte skal representeres ved sine organisasjoner er nedfelt i avtalene for de ulike tariffområdene (Spekter, KS og Oslo kommune).

Arbeidstakere har en medbestemmelsesrett som innebærer at arbeidsgiver har plikt til å informere om, og drøfte med de tillitsvalgte, forhold som har direkte sammenheng med virksomhetens daglige drift.

Mange ansatte kvier seg imidlertid for å ta på seg et verv som tillitsvalgt. Det kan virke skremmende å skulle representere sine kolleger overfor arbeidsgiver. Dnj har derfor som mål at alle våre tillitsvalgte skal få skolering så fort som mulig etter at de har påtatt seg et slikt verv. I tillegg kan alle tillitsvalgte henvende seg til sekretariatet for å få råd og veiledning.

Tillitsvalgte deltar også i lokale forhandlinger. Dette er krevende oppgaver som kan føles overveldende. Forhandlingsteknikk vil derfor være en viktig del av tillitsvalgtskoleringen.

Som tillitsvalgt kan du logge deg inn på Den norske jordmorforenings medlemsside, Min side, hvor du blant annet kan lese om forhandlingsteknikk i ulike situasjoner. Her finner du også en oversikt over Dnjs tillitsvalgte ved helseforetakene og hvem som er fylkestillitsvalgt.

8.30-16.00 15. januar 2018

Kimen Kulturhus, Sandgata 15, 7500 Stjørdal

9.30-16.30 1. februar 2018

Pilestredet 32, Store auditorium, Oslo

12.00 5. mars - 12.00 7. mars 2018

Storefjell Resort Hotel, Gol

Stillingen innebærer 50 % fast stilling m/ følgetjeneste, kommunen kan tilby en 100 % stilling, da som 50 % sykepleier i kommunen.

Søknadsfrist 14.november 2017

Jordmor 50% vikariat - Familiens hus i Ski kommune
vikariat i ett år fra oppstartdato
Søknadsfrist 8.november 2017