Vi forventer handling - nå!

Les Den norske jordmorforening sitt tilsvar til stortingsrepresentant Toril Eidsheims debattinnlegg i Dagens medisin.
- Vi jordmødre er veldig tålmodige – det må vi være i vårt arbeid. Men nå er tålmodigheten vår slutt. Når regjeringen sier at den vil ha tilstrekkelig jordmorkapasitet, forventer vi handling, skriver leder Kari Aarø.

I Dagens medisin 14. februar skriver stortingsrepresentant Toril Eidsheim (H) at «Sanitetsforeningens røst burde etter mitt syn ikke benyttes til å skremme norske kvinner til å tro at det ikke er trygt å føde i Norge. Vi kan godt ta debatten om hvordan fødselsomsorgen kan bli enda bedre, men ikke gjennom skremselspropaganda».
Les innlegget til Eidsheim: Trygg fødsel

I Den norske jordmorforening sitt tilsvar er vi tydelige på at vi er klare til å ta debatten og oppfordrer Toril Eidsheim til å ta kontakt. Den norske jordmorforening ønsker ikke en debatt som skremmer kvinnene, men en debatt basert på dagens situasjon innen svangerskaps-, fødsels- og barselomsorgen.
Les leder Kari Aarø sitt innlegg: Vi forventer handling - nå

8.30 27. mai - 15.00 28. mai 2019

Scandic Ishavshotel, Tromsø

9.00 31. oktober - 16.00 1. november 2019

Thon Hotel Vika Atrium

9.00 7. november - 17.00 8. november 2019

Kristiansand

9.00 29. november - 15.00 30. november 2019

Malmø

Nytt stipendiatprosjekt om intermitterende auskultasjon er lyst ut med søknadsfrist 26. mai. Det er en treårig stilling på full tid, kan også tas over fire år i 75%. PhD stipendiat til prosjekt om fosterovervåking, KVI Nasjonal kompetansetjeneste for kvinnehelse, Oslo universitetssykehus HF.