Utdanning for livet 2018!

Vel overstått 200-årsjubileum for jordmorutdanning i Norge! I den forbindelse vil vi i år oppmuntre alle medlemmer til å løfte blikket og tenke på hva utdanningen av jordmødre betyr for mødre- og spebarnsdødelighet i Afghanistan.

I år velger hvert lokallag rammene for egen 5.mai-markering, samtidig som innsamlingsaksjonen er felles for hele landet.

Årets slagord: Utdanning for livet

Hvordan gjennomføre:

1. Samle gjerne jordmødre i ditt område til medlemsmøte, arrangement, løp, fjelltur eller annet
  2. Knytt lokalt arrangementet/engasjement opp mot kampanjen Utdanning for livet og del linken: www.gofundme.com/hjelpkvinner (det som er fint med denne siden er at alle kan følge med på innsamlede midler – det er fremdeles mulig å bruke VIPPS og kontonummer for de som foretrekker det: kontonummer 1645.16.56027 - VIPPS: 11274)
  3. Oppmuntre gjerne andre aktuelle grupper til å dele samme link – helsesøstre, helsesøsterstudenter, leger, medisinerstudenter, andre helsearbeidere, ikke-helsearbeidere, bedrifter (hvem som helst)
  4. Heng opp flyers på jobb eller i nærbutikken (eksempel er vedlagt denne e-post, husk å be om tillatelse der du henger den opp)
  5. Skriv kronikk, leserinnlegg eller be lokale media lage en sak om deres arrangement
  6. Send meg e-postadresse til kontaktpersoner for 5.mai 2018
  7. Send meg informasjon om planene der DU bor
  8. Send meg bilder etter arrangementet er vel gjennomført
  9. Spør dersom du lurer på noe
  10. Spør dersom du ønsker mer informasjon om kampanjen eller dere ønsker at det kommer tilreisende en ressursperson som kan snakke om hva vårt arbeid betyr for kvinner og barn i Afghanistan