Godt møte med statssekretæren på Ahus i dag!

Den norske jordmorforening tok initiativ til et møte med tillitsvalgte, jordmødre, sykehusledelsen og statssekretær Frode Hestnes fra Helse og omsorgsdepartementet ved Kvinneklinikken på Ahus i dag. Arbeidspress, grunnbemanning og bemanning under ferieavvikling, samt melding av avvik var blant temaene under et åpent og godt møte!

Statssekretæren oppfordret jordmødrene sterkt til å prioritere å melde avvik, særlig der kravet om en-til-en omsorg under aktiv fase ikke oppfylles.

– Dere har fått et redskap. Helseminsteren har gått ut og stilt et krav om at det skal være én jordmor per fødsel. Dere må melde avvik slik at dere virkelig får vist hva utfordringen er. Det er dere jordmødre som sitter med nøkkelen.

Bildet: Anette Johannessen, Hovedtillitsvalgt Dnj Ahus, Kirsten Jørgensen og statssekretær Frode Hestnes.

9.00 5. desember - 16.30 6. desember 2017

Tromsø, UIT, Teorifagbygget hus 1, auditorium 2

9.30-16.30 1. februar 2018

Pilestredet 32, Store auditorium, Oslo

9.00 19. september - 16.00 23. september 2018

Fredrikstad

Stillingen innebærer 50 % fast stilling m/ følgetjeneste, kommunen kan tilby en 100 % stilling, da som 50 % sykepleier i kommunen.

Søknadsfrist 14.november 2017

Jordmor 50% vikariat - Familiens hus i Ski kommune
vikariat i ett år fra oppstartdato
Søknadsfrist 8.november 2017