Arbeidsgiver og arbeidstaker kan inngå individuell avtale om å utvide den daglige arbeidstida til klokka 23.00 uten at det regnes som nattarbeid

Et flertall i Stortinget bestående av Høyre, Fremskrittspartiet og Venstre gikk 1. juni inn for dette forslaget. Stortingsflertallet støtter Arbeidstidsutvalget sin innstilling som pekte på behovet for mer fleksible regler for kveldsarbeid. I dagens arbeidsmiljølov blir arbeid mellom klokka 21.00 og 06.00 definert som nattarbeid.

Dnj er som arbeidstakerorganisasjon skeptisk til svekkelse av bestemmelser som skal verne arbeidstakerne mot belastende arbeidstidsordninger. Endringer i arbeidsmiljøloven må ikke bidra til at arbeidstakernes kollektive rett til medbestemmelse gjennom tariffavtaler reduseres. Dnj er kritisk til å utvide kveldsarbeidsbegrepet og er bekymret for fremtidige konsekvenser for vår yrkesgruppe når det gjelder lønns og arbeidsvilkår ved nattarbeid.

8.30-16.00 15. januar 2018

Kimen Kulturhus, Sandgata 15, 7500 Stjørdal

9.30-16.30 1. februar 2018

Pilestredet 32, Store auditorium, Oslo

12.00 5. mars - 12.00 7. mars 2018

Storefjell Resort Hotel, Gol

Stillingen innebærer 50 % fast stilling m/ følgetjeneste, kommunen kan tilby en 100 % stilling, da som 50 % sykepleier i kommunen.

Søknadsfrist 14.november 2017

Jordmor 50% vikariat - Familiens hus i Ski kommune
vikariat i ett år fra oppstartdato
Søknadsfrist 8.november 2017