Velkommen til regionalt Perinatalkurs 27. og 28. april 2017 i Tromsø

9.00 27. april - 15.00 28. april 2017

Universitetet i Nord-Norge, Tromsø

Perinatalkomitéen i Helse Nord arrangerer i år sitt sjette felles kurs for alle som arbeider med svangerskap, fødselshjelp og/eller nyfødtmedisin i Nord-Norge. Det er en viktig møtearena med årlige kurs. Kurset avholdes i Tromsø på Universitetet i Nord-Norge (UiT).

Programmet er lagt opp med tema som vi håper både primær- og spesialisthelsetjenesten vil finne interessante. Vi vil blant annet ta opp migrasjonshelse i svangerskap og fødselsomsorgen, diabetes i svangerskapet, Rhesus-testing av gravide, akutte situasjoner under fødsel og nyfødt resuscitering, smertelindring og perinatal palliasjon og presentere case fra Perinatalkomitéene.

Målgruppe

Jordmødre, sykepleiere, barnepleiere og leger som er involvert i arbeid med svangerskap, fødsel og nyfødtmedisin i Nord-Norge (Helse Nord).
I tillegg ønskes følgende grupper velkommen: Fastleger og allmennpraktiserende leger, kommuneleger, kommunejordmødre og privatpraktiserende gynekologer.

Program og påmelding:

13.15-15.30 16. april 2024